20120629

: Takut

Bismillah ,


saat satu pertiga pagi menjelma , suasana angin pagi yang menderu , meniupkan rasa dingin hingga ke tulang hitam , tiba-tiba satu perasaan aneh muncul di benak , ya , perasaan itu adalah T . A . K . U . T


apa kau rasa bila orang tua mu sudah tidak kuat lagi , dan sering sakit-sakit ? pada aku , pasti pada kamu itu memang normal perkara , ya , memang tidak aku nafikan , tapi , bagi aku , aku belum bisa menerima semua kondisi itu ,


sungguh tiap kali aku rasa perasaan itu , aku cuba menidakkannya , aku cuba menanamkan yang mereka masih lagi tetap kuat dan bertenaga seperti waktu dulu , aku tahu mereka masih tetap utuh seperti dulu melayan semua rengekan dan kemanjaan ku ,


tapi , ternyata aku silap , hati ku mengejek keji pada ku , " kenapa kau masih tetap cuba mahu menafikan perkara itu walhal engkau tahu ia adalah benar ?" arghh hati , kalau lah aku boleh menyah engkau dari kotak monolog ku , pasti aku akan berbuat demikian dengan sepantas kilat ,


sungguh aku belum bersedia untuk menghadapi sesuatu yang di luar batasan akal pikiran ku , sungguh , aku mohon pada Mu Ya Rabb , peliharalah kesihatan mereka kerana anaknya belum kenal erti tabah dan kuat itu sepenuhnya dan sedalam-dalamnya , AMIN .


CLICK HERE for more life, love, friendship and inspiring quotes!
no , i know i can't for this time being 

28 comments:

cik kiwi's said...

ayat yang indah. semoga orang tua kamu diberi kesihatan yang baik. InsyaAllah. :)

kaki bola said...

nauzubillah.mintak jauh dari ujian yang sebegitu. tak sanggup.

miza kimbum said...

cik kiwi's | terima kasih,insyaAllah (:

miza kimbum said...

kaki bola | ya,aku pasti tiada siapa yang sanggup lalu ujian sebegitu rupa ,

ghost writer said...

sepatutnya ketika usia begini sudah kuat untuk hadapi kemungkinan-kemungkinan. terutama sekali dalam hal ketiadaan orang tua kita.

keadaan dan zaman mengubah kita dengan pantas.

miza kimbum said...

ghost writer | tapi,kekuatan bukan punya aku sekarang,umphh

syafiqakarim said...

dan adakala nya,
kita sendiri yg akan lebih awal
pergi dr mereka.itu menjadi lebih ketakutan aku rs.


berdoa panjang usia.

miza kimbum said...

syafiqa karim | mintak dijauhkan lah ,

reenapple said...

kadang3 kita harus terima kenyataan itu walau betapa pahitnya kenyataan itu.. =)

miza kimbum said...

reenapple | ya,betul tu reena,akan aku cuba ok :')

nadia farhana said...

kita kena belajar tabah dan menerima :)

miza kimbum said...

nadia farhana | kan ? umphh

nana kamarul said...

Amin. Semoga mereka dipanjangkan umur dimurahkan rezeki dan diberikan kekuatkan untuk melayan kerenah anak ini :)

miza kimbum said...

nana kamarul | insyaAllah,amin juga,moga-moga :')

Dina Darwina said...

kdg2 katkutan tu memberi kekuatan utk melawan ketakutan..beranikan diri utk hadapi ketakutan :)

✿Lady Ainaa✿ said...

kedua2 org tua ena pun dah tua dan sering sakit2.. ena memang tak snggup nk tgok semua tu.. sedih, ena kalau boleh nk sntiasa dgn mereka.. tp harapan mereka nak ena berjaya, so ena terpksa berjauhan dengan mereka...

BTW, semoga parents sis sihat dan sentiasa dilindungi oleh Allah...

miza kimbum said...

Dina Darwina | ya,harap begitulah,terima kasih :')

miza kimbum said...

Lady Aina | ya,betul,memang patut tunaikan harapan mereka ,



terima kasih :') insyaAllah,moga-moga,

Panda Mata Lebam said...

Sedihnya awak. Lihat orang tua kita demam sedikit pun, hati sudah naik rawan. Bertahan, dan doakan yang terbaik ya? Cuba biar mereka lihat kita menjadi apa yang mereka mahu :') insyaAllah be strong kay

miza kimbum said...

Panda Mata Lebam | sedihnya,sob2x :') terima kasih awak,insyaAllah,akan strong :')

penjajah minda said...

aku pun takut tapi hidup kena teruskan.

miza kimbum said...

penjajah minda | kalaulah takut itu boleh dinyahkan,

Picoz Shupalula. said...

jaga diri ya miza :)
p/s ; follow you.

miza kimbum said...

Picoz Shupalula | terima kasih :')

dyra kembar miza said...

Ya,kdg2 perihal ini menerjah jg di rak2 yg ad d mnda gue.cume gue xla zahir an nye.ye.emg takut.n emg kite kene bljr menerima nye,tp bile keadaan i2 trjdi pd btng hidung sndiri,1word ckp.pahit.pht utk ditelan.jd my twin,jgn pts an brdoa.moge fama dpnjg an umo n dpt lht kite brjaye n smpat kite hntr fama ke tnh suci Makkah.same2 la mohon kpd Nya.Amin.

miza kimbum said...

dyra kembar miza | ya,betul tu angah,amin,mudah-mudahan,adik pun harap macam tu lah :')

Rokiah Wandah said...

kita takut perkara yang sama . :(

miza kimbum said...

Rokiah Wandah | sadisnya,aku harap kita berdua tabah :(