20120625

: Kosong

Bismillah ,

Sanity turns to Vanity.


ya , aku dia dan kamu pasti punya keadaan ini bukan ? saat itu , aku , jiwa aku kosong , tiada isi , seperti tin yang tiada isi kandungannya , mengharapkan sesuatu yang punya erti dan makna meresap masuk dalam jiwa ku ,


sebenarnya , bukan hidup mu yang kosong , tapi jiwa mu itu , jiwa mu itu yang kosong , yang sengaja engkau biarkan ia tidak berpenghuni , sedangkan sebenarnya aku tahu engkau juga tahu cara untuk mengisi jiwa lara mu itu ,


terkadang , aku juga sengaja membiarkan jiwa aku itu kosong tidak berpenghuni . ya , memang sengaja , kerana bagi aku , saat dan ketika itu aku tahu , aku perlu untuk me-neut-rel-kan kembali lukisan hidup yang ku corakkan sebelum aku berada di garisan ini ,


kerana , pada aku , bila tiba sahaja saat dan ketika itu , aku tahu aku perlu untuk mengambil berus warna baru  dan kembali melukis sebuah kanvas kehidupan yang lebih baik dan bagus serta cemerlang dari corak lukisan sebelum ini ,


Take these broken wings and leave to fly 


saat dan ketika itu juga aku tahu , penitian lukisan perjalanan hidup ku haruslah semakin matang dan seiring dengan peningkatan usia hidupku , ya , aku tahu , aku tahu semakin mencabar ,



entah aku berjaya menempuhnya atau tewas , juga tidak aku ketahui , tapi yang aku mengerti dan pahami , aku perlu ber_siap-siap bagi menempuhnya dengan berani , ya , aku harap begitulah ,



 when i can't say anything, i can show you it.


merenung ke langit gelap kelam , membawa aku terbang jauh ke dalam ironi angin aku -xoxo-


34 comments:

Ana Farhana said...

pernah.. kosong..

kaki bola said...

sangat berjiwa penulisan ni.

penjajah minda said...

setiap yang berusaha dijanjikan jaya persoalannya cuma masa.

sampaicucuratap said...

kosong~~kosong~~
dedicate lagu Najwa Latif

AmyZana said...

jiwa kosong perlu diisi dengan ?

;)

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

saya tag awk d'sni >> http://liyana-fauzi.blogspot.com/2012/06/contest-teka-dan-menang-by-cik-shakira.html

reenapple said...

kosong.. aku pernah alami kekosongan itu.. dans ekarang ia masih kosong. Benar, aku punya cara untuk biarkan kekoosongan itu hilang, tapi aku biarkan sahaja untuk sementara waktu, menanti masa yang sesuai untuk mengisi kekosongan itu.. =)

miza kimbum said...

@ Ana Farhana | jangan biarkan ia lama-lama

miza kimbum said...

kaki bola | iya?terima kasih ,

miza kimbum said...

@ penjajah minda | ya,betul,tidak dinafikan,

miza kimbum said...

@ sampaicucuratap | aku belum pernah mendengar lagu itu,

miza kimbum said...

@ AmyZana | u know more better than me,ask yourself (:

miza kimbum said...

@ Yana Fauzi | iya?terima kasih

miza kimbum said...

@ reenapple | iya,memang setiap orang punya cara nya tersendiri hadapi saat kosong itu,gud luck (:

MissThe3Dara said...

Andai Allah dalam jiwa , hati ; serius tak kosong :')

princess cutezz said...

jgn risau.. kekosongan boleh di isi dgn zikrullah.. Allah sntias bersama.. pernah merasa

miza kimbum said...

@ MissThe3Dara | ya,itu betul,pasti,(:

miza kimbum said...

@ princess cutezz | itu betul,

Rokiah Wandah said...

arghh jiwa , dah lama aku biar gak berpenghuni .

miza kimbum said...

@ Rokiah Wandah | wohaa,jgn biar ia lama-lama,parah nanti

diera_nadiera ulalaaa~ said...

:) salam si cantik..diera singgah sini sambil baca entri :) sgt terpesona dgn penulisan awk.. :) xde sepatah kata pon yg diera tinggal.. :) suka..

miza kimbum said...

waalaikumussalam,terima kasih sudi baca (:

Asyiqin Haulisah said...

sama mcm aku, kosong jiwa ini. tak pernah terpikir utk diisi dan mengisi. mungkin satu hari nanti.

miza kimbum said...

Asyiqin Haulisah | iya?tapi,aku mohon jangan biar ia kosong terlalu lama,

ghost writer said...

mieza kimbum, dengan lagu soneta piano menjadi latar, membaca blog kamu seumpama meniup dandelion ke arus angin, dan ia menerawang menguasai hampir keseluruhan cebisan khayalan. yang kosong bukan jiwa, tapi khayalan.

miza kimbum said...

ghost writer | iya?kamu pasti?

ஜ miss klanika ஜ said...

skali skala dtg juga mood kosong itu . lalu cepat aku ubati nya dgn penuhi masaku supaya tak terlalu terasa kesepiannya.

syAzAnA said...

suka entry ni. teruskan gaya penulisan begini. :)


saya follow kamu. :)

miza kimbum said...

@ miss klanika | ya,itu lah yg sepatutnya di lakukan ,

miza kimbum said...

@ syazana | terima kasih (:

ghost writer said...

kalau aku tak pasti, maknanya aku belum merasainya.

miza kimbum said...

ghost writer | iya?baiklah.

yaya said...

i love your writing :)
btw, bout tiz entry , yeah you're rite. sometimes people just need to let go of everything within them at a point that they're looking fer another life , a better one, that would neutrally fill them in. mungkin itu bahagia yg dicari :)

miza kimbum said...

yaya | thanks (: yes,i hope so,