20120319

: Bestnya Tido Dapat Tengok Bintang :*


 


\\Bismillahirrahmanirrahim// assalamualaikum 

seperti biasa la wajib haruslah saya update new entry saya pada waktu pagi-pagi sebegini....ohh...nak tau pukul berapa sekarang?? ok,jam di lappy saya sekarang menunjukkan 1:53 pagi...dan saya tak tahu kenapa saya suka update entry pada waktu-waktu begini.....maybe sebab sunyi dan hening kan...hoyeah !!

******


S P R E A D  L O V E  ^_^

R.I.P. Takeshi Shudo
This is pretty late, but I still felt like drawing something for him. ;o; The first Pokemon series is part of my childhood~ I remember eating breakfast and waiting for the show to come on before going to school. And my favorite Pokemon movies are the 1st and 3rd ones. Aww. Original 151 Pokemon FTW. ;__; 

bestnya kalau dapat tengok bintang sebelum tido kan?? saya dah lama teringin kepingin nak ada bumbung di bilik tido yang transparent atau terbuka bila kita swicth on suis dia dan lalu kita dapat saksikan kekuasan Allah yang satu ini.....saya pasti kamu semua nak juga kan?? (:


 

kenapa rasa seronok dapat tengok bintang sebelum tido?? jawabnya mesti lah seronok kan....sebab bintang ini mengeluarkan cahaya yang cantik....yang kita dapat lihat seolah-olah warna nya kekuningan....dan apabila bintang itu banyak dan berserakan , kita akan dapat lihat satu corak bentuk yang sempurna membentuk objek....itulah yg disebut zodiak , kan?? (:

selain itu...bintang juga membawa memberi seribu erti kepada para pelayar di lautan....bintang dpt menentukan menunjuk arah sesuatu tempat dengan baik....dan yakin.....oleh itu,bintang amat diperlukan kehadirannya kepada mereka ^^

 

pada sy,bintang juga adalah satu terapi yang baik untuk kita menenangkan perasaan kita yang gundah gelana.....dengan melihat bintang secara automatiknya sy boleh tersenyum dan tertawa....bintang membuatkan saya terpaku dan terpegun....membuatkan saya berpikiran jauh ke dalam kekuasaan Allah....

 

adakah anda pun begitu ?? seronoknya tido berteman kan bintang.....alahai beruntungnya badan kalau dapat seperti yg diiginkan,....oleh sebab itu kita semua pernah mendengar ayat ini...."Allah lebih mengetahui mana yg lebih baik untuk diri kita..." bermaksud jgn sesekali menyesal atas apa yg telah tertulis buat diri kita oleh Nya....kerana Dia lebih tahu..."kadang-kala yg baik buat diri kamu,itulah yg buruk sebenarnya....dan bukan pula yg buruk itu tidak berfaedah kepada kamu...."

renungan sejenak....grrrrr......

6 comments:

Comot tabuan said...

atc sllu berangan dpt tgk bintang n bulan ngn kekasih haty sbb dh tgk bintng ngn fmly. :) best sgt tgk bintang n bulan mlm2.

nhdaughter said...

ohh...yeke...mieza pun teringin jgk laa (: mmg best kan,subhanaAllah

Comot tabuan said...

subhanaallah..kebesaran Allah kn...

nhdaughter said...

btl 2 (:

محمد أمين بن أريس said...

bintang...aku ske tengok dalam application google sbb ley wat buruj... :D

nhdaughter said...

really?? interesting (: