20120617

: Pecah

hati ,
aku jaga hati itu sebaik nya ,
tidak dibiarkan ,
tidak diabaikan ,
tidak juga di dua tiga kan ,

tapi ,
kenapa ,
hati itu berubah sekarang ,
tertusuk sembilu lagi parah ,
kaca pecah ,
pecah lagi hati itu ,

hati ,
kenapa kau sering dilakukan begini ,
membujuk hati ,
membujuk itu tidak susah ,
tapi melupakan itu perit ,

hati ,
lembutnya kau ,
lebih lagi lembutnya ,
dari kain ,


hati itu ,
kini ,
sudah terbiasa ,
terbiasa dengan sifatnya kecewa dan kalah ,


hati ,
kenapa kau selalu menerima nasib begitu ?



semua mohon aku menjaga hati mereka , hati aku ?



-air mata menitik-

26 comments:

AmyZana said...

Kak Mieza cam ada masalah je -.-

anyway, entri akak mmg selalu puitis je. cita2 nak jadi penyajak ke? hehe
:)

miza kimbum said...

@ AmyZana | uhuk uhuk :')


tak la,part time je,boleh kan ? XD

Panda Mata Lebam said...

cik Miza, kuatkan hati awak. Hati kita memang lembut, tapi boleh dipagar dengan ketegasan :') hati kita lali dengan kekecewaan sehingga ianya satu hari nanti akan menjadi benteng kita pagar hati. be strong! seek strength from Allah who is never weak insyaAllah :')

miza kimbum said...

@ Panda Mata Lebam | terima kasih cik panda :') insyaAllah,i will be strong :')

AmyZana said...

haha ! boleh jer xD

miza kimbum said...

@ AmyZana | mohon sokongan untuk selepas ini,hehe XD

Ayyza May said...

jaga hati mereka, tapi hati sendiri jangan abaikan ya <3

miza kimbum said...

@ Ayyza May | berat,tapi akan ku cuba,terima kasih :')

Ruzzezanie said...

haaa, ni mesti entri masa hati luka lara kan? kan? chill ok. ^.^

miza kimbum said...

@ Ruzzezanie | terima kasih :')

ஜ miss klanika ஜ said...

soal hati mmg terkadang rumit . cuma percaya kan , yg buruk tetap kan berlalu.

Rokiah Wandah said...

mcm siapa nak jaga hati aku kalau bukan aku sendiri . kan ?

mamawana said...

Assalam

Damailah duhai hati
dengan Zikrullah :-)

Nurulee said...

Bila tepaksa biarkan hati kita sakit camne pun utk jaga hati org lain, Sakitnya camtu -___-

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/mid-year-exam-result.html

miza kimbum said...

@ miss klanika | aku harap begitu lah mohonnya.

miza kimbum said...

@ Rokiah Wandah | ya,memang tiada lain selain diri sendiri

miza kimbum said...

mamawana | waalaikumussalam,insyaAllah pasti,terima kasih :')

miza kimbum said...

@ Nurulee | umphh,itu yang berat

syafiqakarim said...

lps ni belajar penting kan diri sendiri dulu

miza kimbum said...

@ syafiqakarim | ya,pasti,sedang ke arah itu,

nahunabila said...

take care of your heart :)

miza kimbum said...

nahunabila | insyaAllah,pasti,thanks (':

Siti Fatimah Fuzz said...

sabar lah wahai hati....akan ada suatu hari nanti, ketabahan di hati itu...supaya lebih kuat untuk menempuh hari kelak....http://eimah2328.blogspot.com

miza kimbum said...

Siti Fatimah Fuzz | terima kasih,mudah-mudahan :')

yaya said...

lumrah hidup kot. terlalu ramai yg hidup atas dasar kebahagiaan sendiri lately. tatz y lupe nk jage perasaan org lain. papehal,just lets not b in tat group ,kan ?
and wutever probs tat cums to u sis, all the best in handling it :)

miza kimbum said...

yaya | thanks,i will,insyaAllah :')