20120620

: Ketenangan

Bismillah ,


kata orang , arghh , tak tahu kata siapa , tapi yang pasti aku akan lebih tenang dan bijak serta sesal setelah terjaganya mata aku selepas pejam . sebelum tidur , jika masalah itu menghimpit aku , aku akan memikrnya terus dan langsung , pantas tanpa diseka dan menyeka .


ya , lumrahnya itu setiap yang bernyawa pasti akan didatangi masalah , ujian , dugaan cabaran dan watsoever , cuma yang membedanya cara engkau mengawal dan mengendalikannya . teman aku pernah bilang , kalau engkau rasa diri tu dungu , tak perlu untuk menonjolkan lagi kedunguan itu , dapat ?


kadang kala , engkau tak usah begitu banyak bicaranya untuk membuat si durjana sakit hati , hanya dengan berpaling tenang dan tersenyum kepadanya sahaja akan dapat membunuhnya secara padu , tak percaya ? mohon lakukan . 


Cubaan membuat kita makin kuat, Perubahan membuat kita makin bijak, Memang tidak selamanya hidup itu menyenangkan, Tapi hidup itu adalah perjalanan yang indah 


Tenang , Dengar , Fikir , Siasat , Cari Diri

26 comments:

Masmira Masri said...

setiap kali kita didatangkan dugaan n cubaan ni beringatlah....ianya utk kebaaikan kita sendiri..

do visit mine
http://myaleo.blogspot.com/2012/06/wedding-preparation-persalinan-majlis.html

miza kimbum said...

@ Masmira Masri | ya,benar,satu peringatan,umphh

reenapple said...

kadang3.. dengan masalah itu kita akan jumpa ketenangan kita yg sebenarnya.. =D

kaki bola said...

nice writer, keep writing, i'm reading.

miza kimbum said...

@ reenapple | ya,itu memang tidak boleh disangkal lagi,

miza kimbum said...

@ kaki bola | thanks sudi baca (:

Rokiah Wandah said...

dah namanya dunia , mana bisa lari dikejar masalah , kan ? Tuhan uji , Tuhan sayang . :)

miza kimbum said...

@ Rokiah Wandah | ya,hampir terlupa itu,terima kasih ingatkan ku (:

Panda Mata Lebam said...

Terima kasih cik Mieza, terima kasih untuk ini. :)
"engkau tak usah begitu banyak bicaranya untuk membuat si durjana sakit hati , hanya dengan berpaling tenang dan tersenyum kepadanya sahaja akan dapat membunuhnya secara padu"
Benar. Itu adalah perkara paling benar.
Lama-lama senyum itu-biar pahit, akan terasa manisnya.

Senyum, tak perlu kata apa-apa hihi

miza kimbum said...

@ Panda Mata Lebam | daku turut tersenyum membaca titip kamu , sama-sama (:

NyuNyu said...

:)

miza kimbum said...

@ NyuNyu | (:

Maii said...

dihujani masalah. hmmm

miza kimbum said...

@ Maii | kenapa?sedang dalam masalah?

penjajah minda said...

hanya yang cekal dan tabah mampu menangani masalah dengan senyuman dan keseronokan.

miza kimbum said...

@ penjajah minda | aku berharap menjadi sebahagian daripada yang cekal dan tabah itu,umphh

*zafirah* said...

dugaan itu lah yg membuatkan kita lebih kuat dari hari ke hari,jadi sabar ya darl:))
fira follow sini,jom ke blog fira?^^

miza kimbum said...

@ zafirah | ya,betul.terima kasih

reenapple said...

setuju... diam itu kadang jawapan yg terbaik..=)

miza kimbum said...

@ reenapple | (:

AmyZana said...

Hidup nih mmg x sah kalau xde dugaan sbnrnye -.- pandai2lah cari ketenangan ;)

miza kimbum said...

@ AmyZana | ya ya,betul betul,setuju (:

Macy Humaira said...

goda semula dan tinggalkan lelaki durjana. huahua

miza kimbum said...

@ Macy | erk?itu berat,@@

yaya said...

haha true !
solving problems.. it just tat some people hav found their way, some hasn't. and some just still keep on looking until their last breath.

miza kimbum said...

yaya | yes,and i hope that i will find the best way for settle my prob before my last breath,i hope.