20120509

: Wordless Wednesday # Tersentap ?




.: Q.S. An Nuur : 31
Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putra-putra mereka, atau putra-putra suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertobatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.

8 comments:

cha'e said...

peringatan untuk diri aku . .:)
i love this one. .. thumbs up!

miza kimbum said...

alhamdulillah (:

syahirooAhmad said...

sy tak paham nape susah sgt diorang nak pakai tudung eyy... wajib tu...

cindir-rela said...

salam nak promote cheese powder, berminat nak tau, klik blog saye k! tq!

cendol said...

i likeee !!! mmg ramai sgt yg suke buh gmbar mcm2 dlm fb 2..
kdg2 yg tutup aurt sempurna pn buat aksi2 tah ape2 jee

miza kimbum said...

@ SyahirooAhmad | sy pun xpham jgk @@

miza kimbum said...

@ Cindir-rela | sempat lg promote,insyaAllah :P

miza kimbum said...

@ Cendol | yup,btl 2 cendol,sy agree ! (: