20121102

Kekecewaan

Bismillah,


Seriously, sekarang ni aku rasa amat-amat kecewa dan penat.. sungguh aku rasa macam nak tarik diri sekarang... tolong seorang fahami la keadaan aku... aku tak mintak lebih,hanya memahami...aku memang tak kuat... itu yang aku tahu sekarang...


lately ni, apa yang aku rasa bila bangun tido adalah aku akan ditimpa segala macam benda kejutan yang baru yang betul-betul membuatkan aku rasa nak terduduk lalu pengsan,dan berharap bila aku celik nanti semua keadaan akan harmoni dan tenteram tanpa perlu aku melibatkan diri aku dalam kejutan tadi...


kenapa? itu persoalan yang sentiasa bermain dalam pikiran aku... soalan tu selalu saja tanya diri aku,kenapa kau macam ni?kenapa kau macam tu?kenapa kau tak gerak lagi?kenapa kau tak mula apa-apa pun?kenapa susah sangat nak terima?arghhh....terlalu banyak kenapa bermain dalam fikiran aku....sampai satu tahap,aku penat...sangat penat...


sekali lagi,aku sangat rindu suasana persekitaran aku yang dulu...Ya Tuhan,jika masa boleh diputarkan kembali,aku ingin bermohon kepada Mu agar izinkanlah aku menikmati masa itu sebaik-baiknya....izinkanlah Tuhan,walaupun sebentar cuma...


aku tak kuat kawan,serious tak kuat...tolonglah jangan beban kan aku lagi...tolonglah....tolonglah pergi jauh...aku mohon sila hindarkan diri-diri kalian daripada aku...cuma seketika...aku mohon,cuma untuk kali ini sahaja....

kadangkala orang yang mencintaimu,
adalah orang yang tak pernah menyatakan
cintanya padamu......
Dan bila di suatu masa,
dia hilang dari pandangan mu,
Kau akan menyedari,
dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari........


- aku yang penat -

32 comments:

aku-bukan-robot said...

rasa teruji ?
bersabarlah. Allah tak uji luar mampu. [2:286]
sabar itu kunci (= percayalah.

dan tawakal pada Dia.jika Dia permudah pasti semua mudah.
"Jika Allah menolong kamu, maka tak adalah orang yang dapat mengalahkan kamu; jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapakah gerangan yang dapat menolong kamu (selain) dari Allah sesudah itu? Kerana itu hendaklah kepada Allah saja orang-orang mukmin bertawakkal."
[3: 160]

stay strong. nak dapat kuat. dari Dia, maka mohon pada Dia. jom tido. then mari bersama hidupkan malam kita insyaALLAH.

^^

manusia2 itu memang hadir sebagai ujian, dan kita takkan boleh lari dari ujian. percayalah.
sila belajar mencari solution.

moga Allah redha kamu & permudah, insyaALLAH.

miza kimbum said...

aku-bukan-robot | terima kasih sahabat,aku akan hadam dalam-dalam,sedalam-dalamnya,ok :')

cikmisi leen said...

sabar yea be strong ! :) .. ALLAH tidak kan menguji hambaNYA melampaui kemampuan seseorang hambaNYA ..u're chosen by HIM .~ insyaALLAH

miza kimbum said...

cikmisi leen | insyaAllah,terima kasih ye :')

reenapple said...

sabar ya. Dan terus tabah.

Päk Läng said...

lumrah kita manusia

hari ini bahagia, esok terluka

menasihati orang lain untuk bersabar memang mudah, namun orang yang menanggung beban itu yang parah. sedangkan menasihati diri sendiri aku rasa segan.

walaubagaimanapun, aku harap kau perlahan-lahan bangun kawan. cuma kita yang mampu bantu diri kita sendiri. sekarang, mari tarik nafas dan menumbuk ke langit! andai ada lagi yang bikin onar, tumbuk orang itu...haha :p

miza kimbum said...

reenapple | insyaAllah,terima kasih,aku akan cuba :')

miza kimbum said...

Pak Lang | aku suka kata-kata mu,terima kasih sahabat ;')

CekbOlat-bOlat said...

cuba utk senyumm :)

miranadia said...


jangan pernah lari dari masalah.
face it!
=]

miza kimbum said...

Cekbolat-bolat | ya,pasti :')

miza kimbum said...

miranadia | orite,mungkin,insyaAllah :')

Macy Humaira said...

kenapa ni sayang?
berdoalah. makin kita dekat dengan Allah, makin kita rasa lengkap walau ada yg cuba sakiti kita.

barangkali mungkin Allah uji utk dekatkan kita dengan Dia, kan?

Kerana Allah tidak akan membebani hambanya dengan sesuatu diluar kemampuannya

*senyum*

miza kimbum said...

Macy humaira | terima kasih ye,*touched* :')

nazirulhazwan~ said...

ape ni ape ni?
rileks la.

satu hari nanti, kita akan sedar, rupenya susah,perit yang kita hadapi hari ni la yang buat kita kuat dan hebat.ehe :)

Maii said...

tiada siapa yang boleh lari dari takdir. jadi hadapi dengan kuat :D

senyum sikit :)

miza kimbum said...

nazirulhazwan | yeah ! terima kasih :')

miza kimbum said...

Maii | aku harap aku kuat,terima kasih :')

محمد رازيق said...

aku tahu itu memang bukan mudah. tapi kau akan hadapinya juga. ada dua pilihan, hadapi dnegan senang atau sukar. aku yakin kau boleh buat. teruskan.

miza kimbum said...

muhammad razik | terima kasih,aku harap aku percaya aku kuat :')

Konfrontasi Lara said...

kekuatan harus dicari, bukan ditunggu.

miza kimbum said...

Konfrontasi Lara | baik,aku akan cuba mencarinya,terima kasih :)

ghost writer said...

mental kena kuat. satunya cara terbaik ialah release mental lebih tenang dan terus berfikir positif. nampak cam tipikal pemikiran, tapi ia lebih efektif utk hadapi benda2 macam ni. mental harus dilawan dengan mental.

miza kimbum said...

ghost writer | terima kasih ghost,akan dicuba..

wisata bakti alam said...


kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

miza kimbum said...

wisata bakti alam | terima kasih ya,:')

Teenager Housemaid said...

moga terus kuat...:)

miza kimbum said...

teenager housemaid | mudah-mudahan akk :) da hampir2 tersembam ni :3

∆LΣΣY∆ M∆IS∆Я∆ said...

benda macam nie .. aku pernah lalui ..

be strong dear .. aku tahu kau kuat ... :)

miza kimbum said...

Aleeya Maisara | kan?mesti kau tahu rasa sakitnya :/ i will,insyaAllah,thanks darl :)

dira-miza'z twin said...

Cry when u want 2 cry.fall when u want 2 fall.release all out what things that burden u.KEEP BOLD ur mind n soul then.BUT get up back when ur fall.REMEMBER to get up back n wipe ur tears.Allah alwz be with us.coz Allah lov us then HE giv us challenges.KEEP FAITH IN ALLAH.then nothing u hav 2 give up on.chill my twin.

miza kimbum said...

kumawo angah ! XD