20110626

ALHAMDULILLAH !! ALLAHUAKBAR !!

Assalamualaikum  . . .

Maha Kuasa Allah yang menjadikan bumi dan setiap makhluk ciptaanNya.... hari ni banyak feelings saya rasa.... sedih,bahagia.... arghhh !!... semua nya digaul sebati menjadi satu... erkk ??

iaitu saya rasa bersyukur sesangat pada Mu Ya Allah.... kerana tiba-tiba rasa macm tersedar dari mimpi dan lena yang panjang..... fuhh !!... semua nya hanya dari satu bacaan sahaja.... Alhamdulillah....                                                                                                                                                

betul la kata bacaan yang saya baca tu,eh? mereka berkata-kata ke? erkk....

kalau kita nak seseotrang itu berubah walau kita ajak dia buat baik pun, dia tak kan ikut jika bukan lahir dari hatinya sendiri.. kerana Allah yang pegang hati kita ni... bukan parents,friend atau siapa-siapa la... !!      
   
                                                                        
buku tu kata lagi,


"the man that decided 2 changed on 12th hour, dies on de 11th..."

apa maksudnya??

mesti tak paham kan ?

saya pun mula-mula tak paham juga tau.. kihkihkih

tapi bila saya baca dan baca...

rupa-rupa nya... dia cite pasal ni...

yang saya paham la, ayat tu nak kita berubah sebelum terlambat.. berubah berhjrah ke arah kebaikan.. berubah la sebelum nyawa kita ditarik...

ingt la awak-awak yang hidup kita di dunia ni hanya sementara, di akhirat sana yang kekal abadi... beringat-ingatlah kamu sebelum terlmbat..

lagi, maksudnya orang yang tak berkesempatan.. mati di jam yg kesebelas... so,kita mesti tak nak jadi orang  yang macam tu kan??

maka nya,buat la sesuatu wahai awak...

Jazakallahu khairan kathira k... maksudnye,semoga Allah memberi kamu sebaik-baik pengajaran....

AMIIN YA RABBALALAMIN

No comments: